Uusi vuosi, uudet kuteet!


Kun vuoden viimeisenä lauantaina ajelin isälleni lasten kanssa, oli mulla selvä missio: Ajaisimme pysähtymättä ensin Kauhavalle saakka, missä pistäytyisimme Lankavaan ostoksille. Rakastan Lankavaa ja olin tosi innoissani menossa kudeostoksille. Katsoin netistä että kauppa menisi kiinni kahdelta ja tähtäsin siihen, että olisimme Lankavan pihassa yhden aikaan.

Olimme Lankavan pihassa tasan yhdeltä. Lankava oli mennyt kiinni yhdeltä.


Olin vähän (tosi) harmissani, sillä olin ottanut koukunkin kotoa mukaan, koska ajattelin että voisin vähän viikonloppuna virkkailla. Hätä ei tietenkään kovin suuri ollut, sillä olin tietysti ottanut mukaan myös kaksi keskeneräistä sukkaa. Mutta kuitenkin, tiiätteks, sukan kutominen ei oo virkkaamista.

Lauantai-iltana perillä iskälässä muistin ilokseni, että lähistöllä itse asiassa taitaa olla jonkinlainen kuteita  myyvä kauppa. Googletin heidät ja sivuilla luki ilokseni, että he ovat auki suppeasti, mutta tulevat paikalle myös aukioloaikojen ulkopuolella kutsuttaessa. Soitin uudenvuodenaattona heti aamusta ja pääsin ostoksille puolen päivän aikaan. Aika luksusta shoppailla ihan pienessä putiikissa yksityisesti, seuranaan vain pari perheenjäsentä! Shoppailureissu oli muutenkin ihanan eksoottinen, sillä liike sijaitsee tosi pienellä Salonkylän kylällä, ei siis missään kuntakeskittymässä. Ihanaa että tällaista yritystoimintaa on vielä! Keski-Pohjanmaalla sijaitsevan Lanka & Tekstiilin sivuilta löytyy tarkempaa tietoa yrityksestä. Voin vain suositella! Myymälä on tosi pieni ja hyvin perinteikäs suomalainen kauppa, ei siis mikään hieno käsityömyymälä. Eli ihana!


Ostin mustavalkoista trikookudetta, jota lähinnä olin mennyt hakemaankin, mutta mukaan tarttui myös pari pientä vyyhtiä tarjouskuteita ja lankaa, jonka on mulle vähän vierasta, mutta taitaa olla moppilankaa?

Vahva suositus tälle paikalle, kannattaa pistäytyä jos liikutte siellämain.

Kommentit