Vauvan neulepaita


En ole koskaan ollut erityisen kova neulomaan lapsille vaatteita. Intoa ja ideoita olisi, mutta harmittaa nähdä kova vaiva vaatteen eteen, kun lapsi sitä kuitenkin aika vähän käyttää ja se jää nopeasti pieneksi. Tätä neljättä odottaessa olen kuitenkin innostunut kovasti! Osasyynä on varmaan se, että kauniita neulemalleja ja -lankoja on vauvoille tarjolla niin paljon. Vaikka en jaksa ohjeita kauheasti seuratakaan, tykkään selailla neulekirjoja, instagramia ja pinterestiä inspiraatioiden perässä.

Tämäkin paita syntyi ilman ohjetta. Aloitin pääntiestä ja tein ihan tavalliset raglanlevennykset. Resorit on neulottu 1o 1n siten, että oikeat silmukat on neulottu kiertäen. Mä en itse asiassa pidä kyseistä resoria edes välttämättä kaikkein näteimpänä, mutta olen jostain syystä käyttänyt sitä aika paljon!



Paita on vauvalle aavistuksen reilu, mutta oikein hyvän mallinen siitä tuli muuten. Saakin jäädä hänen ainoaksi paidakseen, koska eihän nuo paidat pienillä kovin käytännöllisiä ole, vaikka suloisia olisikin! Nää värit on aivan parhaat, mulla nimittäin oli aika lailla tämän värinen mekko joskus ala-asteikäisenä ysärillä! Tykkäsin siitä tosi paljon, vaikka se taiskin muistaakseni olla mulle jo vähän pieni silloin kun sitä käytin.



Lankana paidassa käytin Kettu Yarnsin 20g minivyyhtejä, joita kului vajaa vyyhti kutakin väriä. En ole punninnut paitaa tai jämälankoja, mutta karkea arvaus on, että kutakin väriä kului noin 16-17g. Sain paidan langat vauvalahjaksi isomman lankatilauksen yhteydessä ja olin tosi otettu suloisesta lankanipusta! Setin nimi oli muistaakseni Pupun korissa ja siihen kuului myös keltainen, josta tikuttelin vauvalle pienet pitsisukat. Kurjasti huomasin vaan sukkien valmistuttua, että toisessa terässä on yksi silmukka enemmän kuin toisessa. Ensin ajattelin että se ei haittaa, mutta ha! Haittaahan se. Joten purkuun menee joku päivä kun ehdin tehdä ne uudelleen.

Paita pääsee kuitenkin käyttöön heti, niin suloinen se on!

Kommentit