Inspiraatioiistai 28


Tänään on taas tiistai ja siis inspiraatiotiistain aika! Inspiraatiotiistai on ollut aina vähän sellainen hömppäosio, jota aloin tehdä oikeastaan siksi, että saisin itseni ruoskittua kirjoittamaan blogiin edes jotain vähintään kerran viikossa, vaikka aina ei niin huvittaisikaan. Nautin bloggaamisesta tosi paljon ja olisi tosi sääli jos se hiitpuisi viikoiksi vain siksi, että olen tosi saamaton.

Inspiraatiotiistai on ollut aina aika visuaalinen ja olenkin jakanut lähinnä nättejä kuvia aina löyhästi jonkin aihepiirin ympäriltä. Sen tarkoitus ei ole koskaan varsinaisesti ollut pyrkiä kannustamaan ketään esimerkiksi ostamaan mitään, vaan lähinnä vaan näyttää nätiltä. Toki olen pääasiassa suosinut kotimaisia tai eettisiä brändejä, mutta kuitenkin.

Nyt ajattelinkin ekaa kertaa tehdä lähes kuvattoman inspiraatiotiistain, jossa suosittelen nyt sellaista sisältöä netistä, mitä olen itse kuluttanut tosi paljon. Jos siis kaipaat uutta luettavaa/katsottavaa/kuunneltavaa, niin tämä on erityisesti sinulle, ole hyvä!

Aivan ihana blogi, jota olen nyt innostunut lukemaan toden teolla. Sanni on omavaraisuudessa jonkin verran mua edellä ja on kiva laahata perässä kun joku näyttää tietä! Usein kyllästyn näissä omavaraisuutta käsittelevissä blogeissa nopeasti siihen, että siellä ollaan jo omavaraisuudessa todella pitkällä: On omaa peltoa ja myllyä ja viisi kasvihuonetta. Tällainen sopivan mittakaavan arkisen ihana ja luonnonläheinen elämä on hykerryttävää seurattavaa.

Omaa luokkaa -podcast
Ilmeisesti aika suosittu podcast, joka mulle aukeni kyllä vasta tässä noin viikko sitten. Mutta ei se mitään! Pitkät työmatkat ja maaninen marjastusvimma ovat taanneet sen, että mulla on ollut aikaa kuunnella jo lähes kaikki jaksot. Samaistumispintaa ei aina ihan niin paljon ole, mutta silti tarpeeksi hyvä ollakseen mun tän hetken lempparipodcast.

Suistamon Sähkö
Oon kuluttanut tätä bändiä nyt kevään ja kesän aikana niin paljon, että mihin tahansa muuhun musiikkiin olis kuka tahansa jo kyllästynyt. Toimii vaan aivan sairaan hyvin ja uus levykin on vissiin tulossa!

Prisma: Sienien maailma
Rakastan tätä sienidokumenttia! Nyt kun sieniä on vähän huonommin luonnossa saatavilla, voi niiden sielunelämään tutustua Yle Areenassa. Jos et oo katsonut tätä ennen, niin mää lupaan että yllätyt siitä mitä kaikkea sienten elämään liittyy.

Enni Mustosen kirjat
Etenkin Järjen ja tunteen tarinoita! Olen kuunnellut osan kirjoista äänikirjoina ja lukenut osan ihan kirjastosta lainaamalla. Loistavaa historiantuntemusta ja todella mukaansatempaava kirjoitustyyli.

Persian Tile Blanket
No joo, en oo ite tätä testannut kun on kaksi muuta peittoprojektia kesken, mutta oon nähnyt tästä aivan upeita versioita! Joten nyt kun illat pimenee ja sohva on taas ihmisen paras ihminen, niin tästäpä projekti saatettavaksi alulle!

Kommentit