Herkkuostoksilla



Tiedättekö sen tunteen, kun täysin randomisti selaat nettiä ja löydät yhtäkkiä jotakin, mikä on aivan just tasan ku sulle tehty? Mulle kävi näin, kun törmäsin instagramissa ihanaan Nova Melinaan. Katsoin ensin vaan, että vähänkö viehättävä tili, tätä mä haluan seurata. Vähän aikaa seurattuani tilille tupsahti kuva aivan ihanista avainnauhoista. Ne oli tehty upeista Liberty Art Fabrics -kankaista, joista en ollut koskaan ennen kuullutkaan! Aivan jumalaisen kauniita, toinen toistaan upeampia kukkakuoseja, joiden ainoa maahantuoja tämä verkkokauppa itse asiassa on!

Mulla meni useampi päivä kun pohdin pientä tilausta. Avainnauha oli se mitä tarvitsin, sillä olen aikonut teettää Pöttikselle oman kotiavaimen. Pöttis on niin hömelö, että tarvitsee avaimelleen nimenomaan nauhan, jonka saa ripustettua kaulaan tai köytettyä umpisolmulla reppuun kiinni. Tilasin meidän kovalle pikachu-fanille lasten nauhan, jossa on turvalukko ja juuri sopiva kuosi niin äidin kuin tyttärenkin makuun: Vähän kukkaa ja vähän pikachuja.


Pelkän nauhan tilaamiseen en voinut tyytyä, sillä mitä pidemmälle kaupassa etenin, sen herkullisempia löytöjä tein. Kuten kuvien perusteella arvata saattaa, oon ollut nuorempana varsinainen japanifani ja edelleen tietyt jutut, kuten totorot vaan vetää mua puoleensa niin lujaa!

Totoro-silitysmerkin tilasin meikkipussukkaan, jota olen virkannut kalalangasta ilman ohjetta. Tiilikuosi on Virkkuri kolmosesta ja alkuperäisessä ohjeessakin oli jonkin sortin kassi, paljon isompi vain. Tähän pitäisi vielä ommella vuorikangas, kiinnittää totoro ja etsiä jostain sopiva vetskari, sitten pussukka olisi valmis. Ja on jo aikakin, sillä säilytän mun meikkejä edelleen siinä pienessä violetissa vetskaripussissa, joka on tullut synnäriltä saadun liberolaukun mukana.



Täytyy myöntää että olin tästä kaupasta niin tohkeissani, etten ensimmäisellä tilauskerralla uskaltanut edes käydä kaikkia tuoteryhmiä läpi, vaan selailin niitä vasta tänään. Näitä samoja teippejä ja merkkejä saa aivan varmasti tilattua jostain Kiinasta alle eurolla, mutta en halua! Kun harvoin jotain ostaa, niin ihan paras osa ostokokemusta on saada kaikki pakattuna pieniin paperisiin pusseihin kirjekuoressa, joka on koristeltu tarroilla. Sitäpaitsi pienyrittäjyys on se yrittäjyyden osa-alue Suomessa, jota minä haluan tukea! Oikeasti, ostakaa pieniltä yrittäjiltä, jotka työllistävät itse itsensä. Se on todella hienoa ja vaatii työtä ja pitkäjänteisyyttä.


Niin hyvää palvelua ja kauniita tuotteita. Avainnauhojen lisäksi kaupasta voi tilata valmiiksi ommeltuna mm. uskomattoman kauniita pussukoita ja huiveja, jumalaisissa kukkakuoseissa nekin. Vai mitä sanotte näistä penaaleista?



Kaksi viimeistä kuvaa on napattu Nova Melinan verkkokaupasta.

Kommentit